Život na lodi
Kdo tvrdí, že svět je nejkrásnější z koňského sedla, buď lže, nebo ještě nikdy nebyl na lodi. Zapomeňte ovšem na trajekty nebo rybářské bárky. Když loď, tak jachtu. A když jachtu, tak pořádnou. Stačí pár dní na její palubě a nebude se vám chtít na břeh. Je to jako droga. Bohužel z těch nejdražších.
Život
na moři má své jedinečné kouzlo. Když jde všechno dobře, je snadný a
odhaluje dřeň pravé existence. Problémy zůstávají na břehu a jediné, co
člověka zajímá nebo by mělo zajímat, je koloběh: plavba, počasí, jídlo,
odpočinek (případně další přirozené lidské potřeby). Jsou
lidé, kteří si libují raději v motorových jachtách, jiní právem nedají
dopustit na plachetnice, ale spojuje je to, že alespoň čas od času
vymění jistotu pevné půdy pod nohama za vodní hladinu. Na břehu je
poznáte podle mírně potácivé chůze. Ne, nejsou opilí, jen se jejich
tělo sžilo s rytmem vln a moře a podvědomě vyrovnávají pohupování
paluby, takže jim chůze po břehu dělá trochu problémy. Stejně nakažlivé
je moře i pro duši. Štve vás šéf, štvou vás klienti, obchodní partneři,
potápí se vám firma? Hlavně že se nepotápí loď. Brzy přijdete na to, že
s tím uprostřed moře opravdu nic nenaděláte, a prostě to hodíte za
hlavu - totiž přes palubu. Na moři se tak skutečně vrátíte ke kořenům
života a pochopíte, co je skutečně důležité. Jíst, spát a přežít...
Jsou
dobrodruzi, kterým ke štěstí stačí malá a často i zdánlivě chatrná
bárka. Spíží, koupelnou i záchodem je jim moře, pohonem vítr a namísto
GPS navigace používají hvězdy a sextant. To jsou skuteční
mořští vlci, co cítí přicházející bouři nosem, nastavení plachet
kontrolují ušima a uprostřed vlnobití v pohodě na plynovém vařiči
usmaží palačinky. Ale jako není každý cyklista olympijským přeborníkem,
není každý jachtař a mořeplavec mořským vlkem. Výlet na moře je navíc
pro většinu lidí oddychovou záležitostí, a nikoli denním chlebem. Proto
se výrobci jachet snaží uspokojit tuto poptávku a pobyt na lodi posádce
a pasažérům co možná nejvíc zpříjemnit. Moderní rekreační jachty - i ty
ze střední a nižší cenové kategorie - proto připomínají nezřídka spíše
plovoucí hotely. Kajuta pro dvojici je sice stísněná, ale vytváří
soukromí a má většinu z toho, co běžný hotelový pokoj, tedy dvoulůžko,
skříně, botníky, poličky či toaletu se sprchovým koutem se sladkou
vodou.
A takové kajuty má jachta podle své velikosti třeba
tři i více. S výjimkou prostoru je tedy pobyt na jachtě plně
srovnatelný s ubytováním v hotelu či penzionu. A proti dovolenkovému
„plácání se“ na nejbližší přeplněné pláži si plavbu na lodi užijete
nesrovnatelně víc. Každý večer kotvíte na jiném místě. A to nejen
v přístavech, ale podle možností třeba i u opuštěných ostrůvků nebo
u odlehlého pobřeží, kde nepotkáte živáčka, a můžete si tak skutečně
připadat jako na konci světa. Nejen obvyklý Jadran, ale i jiné světové
destinace s jachtaři počítají. Takže nebývá problém doplnit i na
odlehlých ostrovech vodu, jídlo nebo si zajít na večeři do restaurace
dostupné vlastně jen lodí. Takovým zážitkům se přeplněná turistická
centra nikdy nemohou vyrovnat. Trasu lodi obvykle omezuje jen počasí a
plány posádky či kapitána. Jeho služby - pokud nevlastníte kapitánskou
licenci - si pronajímáte i s lodí. Sami pak tvoříte zpravidla nejen
pasažéry, ale i posádku, takže také přičichnete k jachtařskému řemeslu.
Není to nic složitého, ani fyzicky náročného. Posádky
většinu plavby není potřeba. Její pomoc kapitán plachetnice ocení při
práci s plachtami, tedy při přehazování plachet. To je nutné buď při
změně směru větru, nebo směru plavby. Nelze jednoznačně říci, jak často
se s plachtami pracuje, protože to závisí na tom, zda máte vítr
v zádech, nebo křižujete proti němu. Při delších plavbách jedním směrem
a při příznivém větru se může stát, že s plachtou nepohnete třeba celý
den. Navíc tuto činnost usnadňuje celá řada technických vylepšení
plachetnic, jako je třeba navíjení kosatky nebo kasání hlavní plachty
do stěžně pomocí kladky. Práce s plachtami proto v žádném případě
neznamená šplhání po lanoví, jako tomu bylo na starých korábech.
Plachty se pohodlně dají ovládat lany z kokpitu a je mnohokrát
prověřeno, že to zvládnou i ženy.
Nezřídka velmi rády,
protože bez ohledu na pohlaví přináší práce na lodi uspokojující pocit
z toho, že se i vy sami podílíte na řízení lodě. V jistém smyslu je to
totéž, jako by vám pilot půjčil na chvíli letadlo, jen nesrovnatelně
bezpečnější. Taková aktivní dovolená je skutečně to pravé na
přepracované nervy, unavenou duši i tělo. Poděkují vám za to. A pokud
byste měli strach, že vám budou scházet pláže, není se čeho bát. Pláží
poznáte při plavbě lodí nespočet a navíc každý den jinou. Kromě toho se
mnohem lépe sluní na lodi. A nic se nevyrovná vzrušující vodní jízdě
v závěsu na laně za plující lodí. Obzvláště když se k vám připojí třeba
delfíni. Ty na pláži těžko potkáte, lodě si ale oblíbili a není
výjimkou, když vás budou dlouhé minuty doprovázet výskoky pár metrů od
vás.
Moderní jachty - ať už ty výhradně motorové, nebo
oplachtěné - oplývají i dalším komfortem. Patří k nim obývací pokoje
s polstrovanými sedadly, stolem a hi-fi či video výbavou, jakou má
i váš obývák. Kvůli úspoře místa bývají tyto společenské
místnosti při nepříznivém počasí i jídelnou a také pracovnou kapitána.
Tam se odehrávají pro laika tak tajemné věci, jako je například
navigace, plánování trasy nebo zápisy do lodního deníku (ano, ten
existuje!). Z takového místa lze někdy i kormidlovat, ale rozhodně tam
je možné sledovat na displejích aktuální kurz, hloubku, směr a sílu
větru, rychlost lodi a další údaje. Samozřejmostí se stávají nebo už
staly digitální mapové plotry. Tyto přístroje společně s GPS mimořádně
usnadňují orientaci a navigaci na moři, takže v důsledku řádově zvyšují
bezpečnost plavby i pro méně zkušené jachtaře.
Jde vlastně
o digitální mapy, na nichž počítač podle údajů z GPS přesně určuje
polohu lodi, případně přijímá i aktuální zprávy o počasí a varování.
Zkuste si někdy navigaci podle sextantu, slunce a hvězd a pochopíte, že
na družicích nad našimi hlavami leckdy závisí nejen pohodlí, ale
i lidské životy. Přirozenou součástí lodi je i vysílačka s mnoha
funkcemi. I tu lze nastavit na sledování kanálu s nepřetržitými
informacemi o počasí a lodním provozu a zároveň monitorovat diskuzi
třeba s jachtami plujícími ve skupině. Součástí technického vybavení
u novějších lodí je autopilot. Není to sice nepostradatelný, ale zato
velice příjemný společník. Umožňuje nechat kormidlo kormidlem a věnovat
se třeba obědu. Nastavíte pouze kurz a občas překontrolujete svou
pozici. Převzít při komplikacích řízení je otázka vteřin.
Navíc,
věřte nebo ne, umožňuje autopilot plavbu nejen se spuštěným motorem,
ale rovněž plavbu pod plachtami. Na moři pochopitelně restauraci
nepotkáte, a tak je jídlo vaší starostí. Nepsaným zvykem je, že
o stravu se stará posádka, aby měl kapitán volné ruce pro plavbu. Ovšem
žádný strach - kuchyně pravděpodobně překoná vaše představy. Nejenže na
lodi najdete velmi prostorné mrazáky a ledničky (při přeplavbě
Atlantiku v nich musíte mít zásoby přinejmenším na několik týdnů), ale
i plynové sporáky s užitečnými vynálezy. Tím nejzákladnějším je
uchycení celého sporáku v závěsu, takže rozpálené hrnce zůstávají i ve
větších vlnách ve vodorovné pozici, a trochu šikovnější kuchař tak
připraví horký čaj i za bouře.
Ve chvíli, kdy vám plavba
po moři učaruje, což bývá většinou hned při prvním pobytu na moři,
nastává otázka, jak dál. Mám si pořídit vlastní loď, nebo si pronajímat
charterové lodě? Mám si udělat kapitánský průkaz, nebo si
kapitána budu najímat? Nejsnazší cestou je pochopitelně pronajímání
charterové lodi i služeb kapitána. Výhodou je, že k pronájmu nemusíte
být ani parta milionářů, dokonce ani jachtařů, ale přesto si užijete
plavby na jachtě v ceně mnoha milionů. Kapitánský kurz také není nijak
nedostupná záležitost. Čeští jachtaři nejčastěji absolvují kurzy
v Chorvatsku, a to u českých charterových společností, v češtině,
s českým kapitánem i výukou a učebnicemi v češtině. Vlastně jde
o celkem normální a zajímavou dovolenou, kdy se učíte ovládat loď, číst
námořní mapy, vázat uzle, pracovat s plachtami, vysílačkou a kompasem.
Drtivá většina uchazečů kurz završí úspěšnou zkouškou. Cena takového
kurzu není proti normálnímu vypůjčení lodi nijak dramaticky vysoká.
Obvykle se pohybuje kolem patnácti tisíc korun.
Časem možná
přesto budete o nákupu vlastní lodi uvažovat. Máte-li pohromadě třeba
kolem pěti milionů korun, pořídíte zbrusu novou, velmi hezkou, moderní
a relativně nadupanou plachetnici. Je ale nutné si uvědomit, že se na
loď dostanete třeba jen několik týdnů v roce a po zbytek času bude vaše
loď jen polykat peníze. Proč? Budete totiž platit za kotviště v letní
i zimní sezoně, loď musí být pojištěná, každoročně udržovaná...
V důsledku to znamená, že vás každý rok vyjde vlastnictví lodi nejméně
na tolik, co pronájem charterové lodi na dobu kolem tří týdnů. Existuje
však jedno zavedené řešení, které souvisí právě s provozováním
charterových půjčoven lodí. Svou loď můžete svěřit charterové
společnosti, která se postará nejen o její ochranu, údržbu, pojištění a
poplatky za stání.
Charterová společnost bude vaši loď
v době, kdy ji nepotřebujete, pronajímat. Vám i společnosti poplynou
zisky z jejího užívání, takže lze tímto způsobem dokonce už při koupi
lodě naplánovat její postupné splácení. Zhruba po pěti letech se vám
tak podaří z pronájmů pokrýt polovinu nákupní ceny lodě. Bonusem navíc
jsou vaše plavby, kdykoli si jen vzpomenete a vyžádáte si svou loď od
charterové společnosti. Tyhle vyjížďky jsou pro vás pochopitelně
zdarma. Některé charterové společnosti jdou dokonce tak daleko, že
přímo nabízejí koupi a zároveň provoz lodě jaksi na klíč. Prostě u nich
pořídíte loď, ponecháte ji v jejich službách a za pět let si ji
v podstatě za poloviční cenu vyzvednete.
Kromě standardních luxusních rekreačních jachet existuje kategorie superluxusu.
Většině smrtelníků se poštěstí vidět takové lodě najnejvýš kotvit
v přístavu. Nákup těchto lodí je často i nad možnosti horních deseti
tisíc. Pořizovací ceny jsou tak astronomické, že se nezřídka i takové
jachty dál pronajímají multimilionářům. Pochopitelně nikoli v běžném
charteru. Největší jachtou světa, která do této kategorie samozřejmě
spadá, je Octopus postavený v roce 2003. Jeho vlastníkem je
spoluzakladatel Microsoftu Paul Allen, který za loď neváhal utratit 250
milionů dolarů, což odpovídá necelým šesti miliardám korun.
Allen
detaily o své lodi úzkostlivě tají, což vede k mnoha dohadům o její
výbavě. Nicméně se něco přesto ví: Octopus má sedm palub, je vybaven
dvěma přistávacími plochami pro vrtulníky, sedmi motorovými čluny,
desetimístnou ponorkou na dálkové ovládání, obrovským kinosálem,
nejmodernějším nahrávacím studiem a basketbalovým hřištěm O loď pečuje
padesátičlenná posádka, je dlouhá 126 metrů a sama je přístavištěm pro
menší jachtu. No řekněte, chtělo by se vám z ní ještě na břeh?
Jak pořídit jachtu a ještě přitom trochu investovat?
Nákup rekreační jachty není levná záležitost ani pro bohaté. Většinu času navíc loď prostojí v přístavech, takže se majiteli vyplatí poskytnout nevyužitou jachtu k pronájmu v charterových společnostech. Ušetří tak na nákupu i provozu lodě. Nezřídka charterové společnosti nabízejí dokonce lodě na leasing krytý i z příjmů z pronájmu. Následující příklad je konkrétní nabídka charterové společnosti:
>> tříkajutová jachta Cyclades 39.3 s nadstandardním příslušenstvím 124 685 eur
>> roční vytížení v charterovém provozu 30 týdnů
>> čisté tržby (charterová společnost +majitel) 49 438 eur
>> podíl majitele na zisku (65 %) 32 134 eur
>> roční náklady (kotvení, pojištění, zimní údržba, ochranný nátěr)
7 758 eur
>> koncese a poplatky 750 eur
>> servis a opravy 1 000 eur
>> čistý výnos majiteli z charterového pronájmu lodě za rok
22 626 eur
Komentáře
Přehled komentářů
Porn video https://tr.davalka.cc/ online for free
красивое чувственно&
(RobertJes, 28. 9. 2023 10:59)Porn video https://en.davalka.cc/ online for free
немецкое порно зрелы
(RobertJes, 28. 9. 2023 8:44)Porn video https://it.davalka.cc/ online for free
порно жесть смотреть
(RobertJes, 28. 9. 2023 4:26)Porn video https://ja.davalka.cc/ online for free
смотреть порно сын тр
(RobertJes, 28. 9. 2023 3:21)Porn video https://uk.davalka.cc/ online for free
смотреть порно больш
(RobertJes, 27. 9. 2023 21:34)Porn video https://it.davalka.cc/ online for free
порно видео геей скач
(RobertJes, 27. 9. 2023 19:44)Porn video https://fr.davalka.cc/ online for free
домашнее порно в каче
(RobertJes, 27. 9. 2023 17:12)Porn video https://ja.davalka.cc/ online for free
порно фото онлайн
(RobertJes, 27. 9. 2023 14:34)Porn video https://ja.davalka.cc/ online for free
красивое натурально&
(RobertJes, 27. 9. 2023 3:21)Porn video https://de.davalka.cc/ online for free
скачать порно фильмы
(RobertJes, 27. 9. 2023 2:25)Porn video https://fr.davalka.cc/ online for free
порно соло девушки
(RobertJes, 26. 9. 2023 23:43)Porn video https://de.davalka.cc/ online for free
самое новое красивое
(RobertJes, 26. 9. 2023 23:06)Porn video https://it.davalka.cc/ online for free
супер девушки порно
(RobertJes, 26. 9. 2023 21:07)Porn video https://hi.davalka.cc/ online for free
кракен анион ссылка зеркало рабочее
(Timothymusly, 26. 9. 2023 14:19)
Source:
- https://infomahachkala.ru/kraken-anion-ssylka-zerkalo-rabochee.html
кракен анион ссылка зеркало рабочее
порно большие игрушк
(RobertJes, 26. 9. 2023 12:29)Porn video https://hi.davalka.cc/ online for free
порно лижет большой к
(RobertJes, 26. 9. 2023 10:03)Porn video https://fr.davalka.cc/ online for free
порно видео девушек в
(RobertJes, 26. 9. 2023 9:19)Porn video https://uk.davalka.cc/ online for free
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
порно старик трахает
(RobertJes, 28. 9. 2023 11:40)